We’re flying hiiii

De bedoeling was om in Chintsa een aantal daagjes heerlijk te relaxen en “niks” te doen. En dat leek een goed plan, maar de tweede dag was Niels zo erg verbrand dat nog meer dagen op het strand niet het beste idee ooit leek. Hierdoor hebben we na twee nachtjes de BazBus richting Port Elizabeth gepakt. Ik persoonlijk vond Port Elizabeth best een leuke stad. Er waren twee grote havens, de stad was schoon en ondanks dat het een grote stad is, heb ik mij er niet onveilig gevoeld. In Port Elizabeth hadden we eigenlijk maar één hele dag vrij, maar omdat Niels nog geen Olifanten had gezien en vlak bij Port Elizabeth het Addo Elephantpark ligt, besloten we onze dag te besteden aan onze (voorlopig) laatste safari in Afrika! En, dat bleek een super goede keus. Van “geen” is de olifant in Niels zijn lijstje gestegen naar “het meeste” en ook “het dichtstbij”. De mega grote beesten liepen op nog geen halve meter naast de auto en we moesten hen meerdere malen gewoon ontwijken omdat ze op het midden van de weg liepen. Super gaaf!

Na Port Elizabeth zijn we naar Storms River gegaan, wat het begin betekende van onze tocht op de Garden Route. Storms River was een onwijs groene plek met vlak bij een groot natuurpark het hostel waar wij verbleven. Niels en ik hebben hier een nieuwe vriend ontmoet : Toast. Toast is de hostel-hond die ons tijdens onze ruim 3uur durende tocht in de bergen en de rest van de avond in het hostel heeft vergezeld. Pff, Jup. Ook Pink begin ik nu toch echt ook wel te missen!

Op onze weg Naar Kaapstad merken we bij iedere plek waar we meer naar het Westen gaan dat de omgeving steeds “rijker” wordt. De huizen worden groter, de winkels worden meer westers en de wegen zijn steeds meer ontwikkeld. Zo kwamen we na Storms River in het paradijselijke Wilderness. Een mooie groene plek in de bergen en aan het strand met een klein stadje op tien minuutjes lopen van ons hostel. En toen we op de eerste dag even aan onze tan aan het werken waren, kwamen er boven ons een aantal paragliders vliegen die vervolgens vlak achter ons landde. Dat leek ons natuurlijk ook wel heel erg gaaf! En nu we hier dan toch zijn...

En daar gingen we dan. Met ons hart in onze keel met een busje de berg op om vervolgens bungelend aan een grote parachute over Wilderness te vliegen. Best wel spannend eigenlijk, en zeker vanaf het moment dat mijn tandeminstructeur mij vertelde dat hij nog niet zo vaak met een tweede persoon gevolgen had. FIJN! Heb ik weer. Haha ;) Alle riempjes, gespjes en knopen vast, verklaring tekenen, drie stappen tegen de wind in en hoppa daar gingen we. En wat was dit gevoel geweldig! We konden gewoon echt even vliegen! Heerlijk om even in de geluidloze lucht te zijn en de geweldige omgeving van Wilderness van bovenaf te bekijken. Een heerlijke ervaring, zelfs voor Niels met zijn hoogtevrees. Super!

Nog twee daagjes genoten van het heerlijk ontspannen Wilderness en toen was het tijd om verder te gaan naar Stellenbosch. Stellenbosch staat bekend om de velen wijngaarden dus je kunt vast al raden wat wij hier hebben gedaan. Voor nog geen €40 per persoon hebben we in totaal zo’n 20 wijntjes kunnen proeven en werd ons informatie en leuke weetjes over de wijn(gaarden) gegeven. En hoewel we na onze eerste drie wijntjes al begonnen te fluiten en te lachen, deden de kaasjes bij de tweede en de lunch bij de derde stop ons goed en hebben we uiteindelijk zelf de weg naar de deur kunnen vinden. Een zeer geslaagde dag waarin Niels heeft ontdekt dat hij eigenlijk toch ook best een wijnliefhebber kan zijn!

Terwijl we langs lange, droge, natuurgebieden rijden wordt ons verteld dat De Westkaap kampt met een groot waterprobleem. Deze winter heeft het niet voldoende geregend met het gevold dat wanneer het voor maart hier niet genoeg gaat regenen, het stromend water in de hele Westkaap wordt afgesloten. Best heftig gezien in deze Westkaap ook de wereldstad Kaapstad te vinden is. Nooit eerder is er zo een grote stad zonder water komen te zitten. Ik sta verbaasd over dat ik dit zeg, maar fingers crossed voor veel regen de komende maanden dus.

Vanavond arriveren we als het goed is in Kaapstad. Nog ruim acht daagjes om deze wereldstad te verkennen en onze eerste kerst in het buitenland te vieren. Tot nu toe voelt het nogal raar dat kerst al bijna voor de deur staat gezien wij “kerst” gewoonlijk koppelen aan “kou”, maar we gaan het meemaken! De komende dagen staan de Tafelberg, Kaap de Goede Hoop, Simons Town, Lionshead, Robbeneiland, Kaap Peninsula en Waterfrond onder anderen nog op de planning dus vervelen zullen we ons zeker niet :)

Geert

Nou wereldreizigers, weer een prachtige belevenis hoor maar... nu wil ik toch wel erg graag dat jullie weer thuis komen. Ik mis mijn jongste telg ?
Hier is ook nog genoeg te beleven hoor????‍♂️?????

Janneke

Jaloers!

Renate

Ja idd sluit mij helemaal bij papa aan ( heeft hij helemaal gelijk ?)

Hans

Prachtig zo’n afdaling met een paraglidertandem. Wij hebben dat een paar jaar geleden ook gedaan in Karinthië. Spannend en een schitterend uitzicht.
Jullie hebben nog een aantal leuke tochten voor de boeg. Heel veel plezier daarbij.

Elly

Hoi luitjes,
Wat een uitdagingen gaan jullie aan, super gaaf!!!!
Op het programma staan ook nog heeeeel vervelende aktiviteiten,geniet ervan xxx

Cilia

Wat geweldig hè, dat paragliden. Ik kan het zo weer voelen. Geniet nog lekker van jullie laatste week.

Daniëlle

Weer super leuk om te lezen! Geniet van jullie laatste volle week daar!

Etienne

Geniet van ieder moment, lekker saampies. Een plezier om jullie "amazing adventures" te lezen.
Liefs van fam. van Sas XXX